Kina ove godine želi prestići Japan kao najvećeg izvoznika automobila po količini u svijetu, uglavnom zahvaljujući rastućem broju tamo proizvedenih električnih vozila.
Industrijski analitičari u Kini očekuju da će zemlja izvesti 5,5 milijuna automobila 2030. godine, od čega će otprilike polovica biti električno. Prošle godine Kina je izvezla više automobila od Njemačke, koja je vodeća u svijetu po vrijednosti izvoza. Prema South China Morning Postu, Japan je za sada vodeći u svijetu po količini, izvevši 3,2 milijuna automobila u prvih 11 mjeseci 2022. godine.
U 2022. Kina je izvezla 3,1 milijun automobila u inozemstvo, što je povećanje od 54,4% u odnosu na prethodnu godinu. Industrijski analitičari očekuju da će japanski izvoz ostati uglavnom nepromijenjen u 2023., dok Kina očekuje da će njezin rastući posao s električnim vozilima još više rasti.
Neki od najvećih svjetskih proizvođača električnih vozila već su u Kini, uključujući BYD kojeg podržava Warren Buffet, koji je prošle godine prodao 911.140 električnih vozila, i Teslu, koja je prošle godine isporučila 1,3 milijuna automobila i proizvodi automobile u Šangaju. Drugi proizvođači električnih vozila kao što su Nio, Li Auto i Xpeng proizvode i prodaju automobile u Kini i izvoze u druge zemlje.
Kineska automobilska industrija djeluje već neko vrijeme, ali je njezina neovisnost relativno nova. To je zato što se kineska brza industrijalizacija uvelike oslanjala na partnerstva s uvoznim markama. Do prije nekoliko godina, poslovanje u Kini zahtijevalo je zajedničko ulaganje.
Na primjer, General Motors je partner sa SAIC-om za prodaju vozila marke Chevrolet, Buick i Cadillac u kontinentalnoj Kini; Dongfeng Motor surađuje s Nissanom; a Changan Automobile je partner s Mazdom. Ta su partnerstva desetljećima pokretala automobilsku industriju u Kini, iako su njezini poslovi s električnim vozilima uglavnom slobodni od partnerstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....