paničan potez?

Drastična odluka: Koreja će zabraniti parkiranje potpuno napunjenih električnih vozila u garažama

Vladini dužnosnici također žele ograničiti javne punjače da pune baterije na više od 80 posto

Izgorjeli Mercedes, ministri u garaži

 Profimedia

Ranije ovog mjeseca, Mercedes EQE zapalio se dok je bio parkiran u podzemnoj garaži u stambenom kompleksu u Seulu, što je izazvalo golemi požar za koji lokalni mediji procjenjuju da je oštetio 880 obližnjih vozila i ostavio 1600 kućanstava bez struje i vode sedam dana.

Kako bi pokušala izbjeći slične incidente u budućnosti, Metropolitanska vlada Seula odlučila je djelovati. Vlasti u Seulu toliko su zabrinute zbog rizika od zapaljenja električnih vozila da pripremaju nova pravila i drastičnu mjeru koja će spriječiti one s baterijom napunjenom preko 90 posto da uđu u podzemne garaže.

image

Ministri u garaži

Profimedia

No tu nije kraj restrikcijama - osim ograničavanja pristupa podzemnim garažama za električna vozila koja su napunjena od 90 posto, nova pravila nametnut će ograničenje punjenja od najviše 80 posto za brza punjenja na punjačima u glavnom gradu Južne Koreje, a postoje i planovi za provedbu ovog ograničenja punjenja na privatnim punjačima. Prema publikaciji Korea JoongAng Daily ta bi pravila trebala stupiti na snagu do kraja rujna, prenosi portal Carscoops.

S druge strane stručnjaci za električna vozila tvrde da je to bezumno jer nema dokaza da električna vozila s potpuno napunjenim baterijama predstavljaju veći rizik od požara od onih s manje napunjenom baterijom, poput profesora Yoonu Won-suba, koji je na čelu istraživačkog centra za baterije koji vode Sveučilište Sungkyunkwan i Samsung SDI.

"Pretjerano punjenje nije odlučujući faktor kod požara", rekao je. "Električna vozila su zapravo od početka dizajnirana tako da njihove baterije nikada ne postignu potpuno punjenje, čak i ako na nadzornoj ploči piše 100 posto.

"Čini se pomalo kao ‘lov na vještice‘ koji onemogućuje vlasnike električnih vozila s baterijama napunjenima preko 90 posto da uđu u podzemna parkirališta. Bitno je osmisliti odgovarajuće protumjere nakon temeljite rasprave među stručnjacima."

Od 139 požara električnih vozila prijavljenih u Južnoj Koreji u posljednje tri godine, samo 26 se dogodilo dok se automobil punio. Za usporedbu, 68 požara započelo je dok je vozilo bilo u pokretu, dok se još 36 dogodilo kada je EV bio parkiran. U slučaju EQE-a koji je spontano izgorio, bio je parkiran i nije se punio.

image

Izgorjeli Mercedes, ministri u garaži

Profimedia

Ni vlasnici električnih vozila nisu sretni. Ograničavanjem punjenja vlada će učinkovito smanjiti iskoristivi domet svih električnih vozila. "Ako se automobili na benzinski pogon zapale, hoće li vlada ograničiti punjenje gorivom na 90 posto?", napisao je jedan vlasnik Tesle na jednoj korejskoj društvenoj stranici.

"Ne mogu razumjeti kako je vlada došla do takvih brojki kao što su 80 i 90 posto; Na temelju kojih dokazanih podataka? Ako je toliko opasno, zašto je vlada uopće poticala ljude da kupuju električna vozila?" Možda zato što se nisu sagledali svi pozitivni i negativni aspekti u agresivnim kampanjama nagle elektrifikacije voznog parka?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 04:07