Određena vrijednost

Čak 200 milijardi dolara: Vijetnamski VinFast je sada 3. najvrjedniji proizvođač auta na svijetu

VinFast je prvi put počeo trgovati na NASDAQ burzi 15. kolovoza s početnom cijenom od 22 dolara (20,35 eura) po dionici

Vinfast (ilustracija)

 Vinfast

Pokazalo se da su cijene dionica za vijetnamski EV startup VinFast još uvijek nevjerojatno promjenjive nakon nezgodnog početka. U ponedjeljak su dionice proizvođača automobila bile više nego ikad, čime je njegova ukupna vrijednost premašila vrijednost GM-a, Forda, VW-a ili Mercedes-Benza.

VinFast je prvi put počeo trgovati na NASDAQ burzi 15. kolovoza s početnom cijenom od 22 dolara (20,35 eura) po dionici. Cijena je brzo porasla do 38,78 dolara (35,67 eura), prije nego što je kasnije istog tjedna ponovno pala na 13,94 dolara (12,52 eura).

image

Vinfast (ilustracija)

Vinfast

No, do ponedjeljka 28. kolovoza cijena je porasla na 89 dolara (82,33 eura), prenosi Bloomberg.

To sugerira da VinFast vrijedi 200 milijardi dolara, što ga čini trećim najvrjednijim proizvođačem automobila na svijetu, iza Tesle i Toyote, i vrednijim od Goldman Sachsa i Boeinga.

Naravno, postoje neka upozorenja za tu procjenu. Kao prvo, te tvrtke imaju puno pouzdanije cijene dionica. S druge strane, osnivač VinFasta Pham Nhat Vuong još uvijek kontrolira 99,7 posto dionica tvrtke. To znači da je samo malena manjina dionica dostupna ulagačima.

image

Vinfast (ilustracija)

Vinfast

Štoviše, postoje ozbiljna pitanja o sposobnosti proizvođača automobila da se natječe na velikim tržištima poput SAD-a. Iako je VinFast dokazao da zapravo može proizvesti velike količine električnih vozila, uspio je prodati samo 137 vozila u Americi ove godine.

Štoviše, sjevernoamerički automobilski kritičari doveli su u pitanje kvalitetu vozila. Također se godinama borila s proizvodnjom vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem prije nego što je u Vijetnamu postigla uspjeh s električnim vozilima.

image

Vinfast (ilustracija)

Vinfast

Sve je to navelo neke analitičare da kažu investitorima da prodaju svoje dionice, izvještava Investor Place. Iako bi bilo pesimistično sugerirati da je proizvođač automobila osuđen na propast, čini se da cijena njegove dionice nema mnogo veze s realnošću njegovih izgleda za uspjeh.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 01:29