Povratak legende

Azurnom obalom i cestama relija Monte Carlo provozali smo novi Renault 5

Mjesta je više nego u Cliju, a sa 150 KS vozi se kao broj veći Megane E-Tech. Stiže krajem godine i trebao bi stajati oko 29.000 eura

Renault 5 u Nici (Francuska)

 DPPI

Za prve probne vožnje krajem rujna odabrana je Azurna obala. S večerom i spavanjem u hotelu s pet zvjezdica Anantara na aveniji de Verdun preko puta glavnog gradskog parka u kojem noć stoji 760 eura i u čijem su susjedstvu trgovine Louis Vuittona, Hermesa, Tiffany & Co., Caritera, Rolexa...

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Francuzi ništa nisu prepustili slučaju. Čak su i hostese bile odjevene u majice sa stiliziranom brojkom 5. Petica je, naime, prvi automobil Renaultovog novog šefa Luce de Mea, koji je 2007. nadzirao i lansiranje još jednog retro-modela Fiata 500, a upravljanje tvrtkom preuzeo je u siječnju 2020.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Na parkiralištu ispred hotela nova Petica sjajno izgleda i u društvu Rollce-Royce Phantoma i Mercedes-Maybacha GLS. Već na prvi pogled lako je prepoznati linije originalnog Renaulta 5 iz 1972. i druge generacije iz 1984., ali i blatobrane kultnog 5 Turbo.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

I detalje poput skrivene kvake stražnjih vrata ili tamnocrvenih stražnjih svjetala i crnog krova, a pogotovo jarke boje karoserije. Proporcije su, međutim, suvremene, s kratkim prevjesima i široko razmaknutim kotačima od 18 cola. Sve u svemu, izgleda gotovo u dlaku isto kao i studija iz siječnja 2021., što je tražio osobno de Meo.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Petica prvo namigne svjetlima, a zatim bljeskanjem na prednji poklopac ugrađenog pokazivača pokaže stanje baterije. Sjedamo za upravljač, a pred nama se iz sna budi dvostruka ditigalna ploča od čak 52 centimetra. Sve praćeno melodijom oca elektroničke glazbe Jean-Michel Jarrea, koji je slavu stekao 1976. albumom Oxygene, a zatim i open-air koncertima nerijetko i s više od milijun posjetitelja u Parizu, Moskvi, Londonu...

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Lijevo je suvremeno dizajnirana digitalna instrumentna ploča (25,7 centimetara), a desno središnji upravljački sustav (25,4 cm). Moderno i lijepo, ne zaklanja pogled, a nije izostala ni posljednja generacija za snalaženje lakog operativnog sustava OpenR Link s podrškom Googlea.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Materijali su posebna priča. I dok je ispred suvozača traperom presvučena armatura, a krov je obložen recikliranom tkaninom, u donjem dijelu sve vrvi od jeftine, tvrde plastike. Baš kao i zbunjujuća ručica automatskog mjenjača iza upravljača (lako se zamijeni s ručicom brisača). Šteta. Jer, sjedala ne samo da lijepo izgledaju nego su i udobna, a unutrašnjost je puna praktičnih rješenja kao u originalnom Renaultu 5.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Premda je sa 3,92 metra samo desetak centimetara kraći od Clija (4,05 metara) u unutrašnjosti je osjetno više mjesta. Tajna je, dakako, u električnom pogonu, odnosno u pod ugrađenoj bateriji, pa je i u prtljažniku preostalo sjajnih 326 litara. Jedino što straga nema mjesta za stopala, a zbog minijaturnog je stražnjeg stakla i nepregledan.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Kotrlja se na sasvim novoj platformi AmpR Small, koju je Renaultov novoosnovani odjel za struju Ampere konstruirao za električne modele B-segmenta. Sprijeda ugrađeni elektromotor preuzet je iz Meganea E-Tech, ali je kraći tri centimetra i umjesto 160 KS razvija 150 KS. Lakši je, međutim, priličnih 15 kilograma, a daljnjih 20 kilograma lakša je i baterija, pa ne čudi što Petica s baterijom od 52 kWh teži prihvatljivih 1450 kilograma. Kasnije stižu i za gradsku vožnju namijenjene verzije od 95 i 120 KS s baterijom od 40 kWh i dosegom od 312 kilometara.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Krećemo šetnicom des Anglais, pa prolazimo kraj aerodroma i hipodroma prema Antibesu. Vozi se stani-kreni, a za nama se okreću i stari i mladi, i vozači kamiona gradske čistoće i Porchea 911. "Novelle Cinque!" Svi prepoznaju automobil. Cirkus. Francuski gradski mini čudesno je okretan i spretan sa 3,92 metra duljine, krugom okretanja od 10,3 metara i sprintom do stotke za 8 sekundi. Rođen je za grad.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

I čudesno je tih, kao da smo sjeli u broj veći i skuplji Megane E-Tech. Nije ni čudno kad je opremljen specijalnim nosačima ovjesa, a patentirana tzv. pametna čahura upija buku i izolira bateriju od unutrašnjosti. Ni na autocesti nema buke, jer su retrovizori ispunjeni specijalnom pjenom, a vjetrobran je akustičan. Nije se, dakle, škrtarilo...

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

U prosjeku troši očekivanih 13,4 kWh/100 km, što znači da s jednim punjenjem prevali oko 380 kilometara. Na izmjeničnom se punjaču napuni za 4,5 sati, a na istosmjernom od 10 do 80 posto za samo pola sata (100 kW).

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

S obale krećemo u brda, gdje se vozi Rally Monte Carlo. Vijugave ceste savršeno odgovaraju Renaultu 5 unatoč samo 150 KS. Osim u niskom težištu zbog u pod ugrađene baterije, tajna je i u izravnom upravljaču (2,6 okretaja), ali i straga za klasu neuobičajenom multilinku - oboje preuzeto s Megane E-Techa.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Sasvim je neutralan, bez oklijevanja ulazi u oštrije zavoje, a stabilan je u dugim zavojima. Rupe i neravnine uopće se ne osjećaju, a nema ni poskakivanja, pa pohvale zaslužuje i mudro odabrana dimenzija guma (195/55 R18). Jedino kočenje nije moguće lijepo dozirati, jer je osjećaj na papučici ravan nuli.

image

Renault 5 u Nici (Francuska)

DPPI

Renault 5 k nama stiže krajem godine. Točne cijene još nisu poznate, ali priča se da bi u izdanju sa 150 KS i baterijom od 52 kWh trebao stajati oko 29.000 eura, dok bi osnovni sa 95 KS i 40 kWh bio oko 26.000 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 00:07